چین منشا شیوع ویروس کرونا

مجله سرای سایت خبری تفریحی و سرگرمی سرای

چین منشا شیوع ویروس کرونا

۷۶۴ بازديد

چین منشا شیوع ویروس کرونا


چین منشا شیوع ویروس کرونا

شکل ویروس کرونا :
این ویروش شکلی شبیه به تاج خورشیدی دارد که این نام گذرای هم به دلیل شباهتش به آن است و این ویروس با میکروسکوب نوری قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن از میکروسکوب الکترونی استفاده کرده اند .
عملکرد این ویروس باعث عفونت در بینی و سینوس ها و گلو میشود .
اولین گزارش وجود این ویروس در چین در شهری به نام ووهان در سال 2019میلادی گزارش شد و اکنون در کل جهان به سرعت در حال شیوع است .
عامل اصلی انتقال این ویروس از چین به سایر نقاط جهان مسافرینی بوده اند که از چین به کشورهای خود بازگشته اند . از زمان شیوع این ویروس در چین تاکنون چندصد نفر به این ویروس آلوده شده اند .
تا امروز حدود 1 - 2 نفر در کشورهای تایلند ، ژاپن ، کره جنوبی و تایوان ابتلا به این ویروس را گزارش داده اند . همچنین ایالات متحده آمریکا نیز 1 مورد از ابتلا را گزارش داده است که توسط یکی از مسافرانی که از چین به آمریکا آمده بود به آمریکا انتقال یافته است .
با چنین شیوعی در کشور ایران نیز باید به شدت مراقب باشیم و نکات ایمنی و پیشگیری از ابتلا به چنین ویروسی را رعایت کنیم . همانطور که کارشناسان بهداشت ایرانی در تمام مرزها و فرودگاه های ایران تمامی مسافرانی که از چین وارد ایران شده اند را بررسی کرده و در صورت ابتلا آنها را تحت مراقبت قرار میدهند .
البته کشنده بودن این ویروس هنوز مشخص نشده است که واقعا چقدر میتواند کشنده باشد !
این ویروس به وسیله لئوپون ویروس شناس چینی شناسایی شده است . این ویروس شناس چینی معتقد است که ویروس ابتدا از طریق حیوان به انسان انتقال یافته است و منشا اصلی این ویروس حیواناتی نظیر سگ و گربه هستند .
ویروس کرونا مانند علائم سرماخوردگی خود را نشان میدهد .

5 مورد از علائم ابتلا به ویروس کرونا

  • آبریزش بینی
  • سرفه
  • گلو درد
  • تب
  • سردرد
البته علائم ویروس کرونا زیاد بوده و این 5 مورد از اصلی ترین علائم هستند

تا اکنون راه درمانی برای این ویروس مشخص نشده است ولی استراحت و خواب و همچنین خورد مایعات و همچنین بخور و استحمام تا حد زیادی در درمان این بیماری نقش دارند .
برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس هم تا امروزه واکسن خاصی تولید نشده است ولی روی تولید واکسن آن کار میکنند تا سریعا به بازار ارائه شود .
بیشتر افرادی که قصد سفر به کشور چین را دارند بیشتر در معرض این ویروس قرار دارند و تا حد ممکن تمام نکات بهداشتی را در چین رعایت کنید و همچنین ار رفتن به باغ وحش های چین و جاهایی که حیوانات را نگه داری میکنند خود داری کنید . رعایت نکات بهداشتی نظیر شستن دست ها به طور مرتب در طول شبانه روز ، عدم تماس دست به چشم و بینی و ضدعفونی کردن محل زندگی در تمام دنیا برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس موثر است .

برای مشاهده تازه های دنیای سلامتی و پزشکی در مجله سرای روی لینک زیر کلیک کنید
سلامتی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.